Rajin baca la , drop coment yau !


About Me

My photo
Wahidatul Akmar Ahmad Kamal . Pendosa yang tidak pernah alpa untuk memohon Cinta DIA . Moga Allah Redha Jalanku . Moga Allah Paut Hatiku . Moga Allah Sudi Dekat Denganku . Walaupun aku Pendosa , namun aku yakin , harapanku selalu ada :) Allah , Iringi setiap derap langkahku . Moga Ianya Penuh Redha ^^

Saturday, March 12, 2011

siapa dia di hati ana ?


Assalamualaikum warahmatullah..lame sudaa rasenye tak posting kan..maklumla..ana agak sbuk ngan persiapan nak SPM ni..ana tau ana ni tak berapa sgt bab akedemik ni haaa~ jadi..need to sruggle maa ~ kalo tak struggle..tertinggal la ana jauh nun disana..terkebelakang..bhehe..:) alhamdulillah ~  perjalanan hidup ana bergelar hamba di atas muka bumi Allah ni...dikurniai hari2 yang indah buat ana..walaupun,dalam hari2 yang ana lalui mcm2 yg ana tempuh..benarlah sabar itu amat indah..latih hati untuk bersabar..temuilah indahnya sabar..:) sehinggakan anda mmpu tersenyum walaupun menerima ujian.. :D (xpercaya?  need to try !) tafadhalll ! anda akan rasekan kehebatan maula kite mengatur segala perkara..^_^ ..
dalam menempuh zaman era kontemporari yg dah menjadi serba moden ni..pelbagai musykilah yang kite jumpe kan ? senang DIA kite lupe, susah nama DIA lah yg kite sebut..masyaAllah..tapi adakah Allah abaikan hambanya waimma hamba die slalu tinggalkan ape yg diperintahkan..BAIK kan Allah ? sedar tak sahabat ? penyayang nye Allah tu...:D ana cintakan Allah sgt2 ! ujian demi ujian datang..namun,ana kena redha..dan ana dah redha..ikhtiar laa..cari jalan keluar..pasti ada! 
"ya muqallibal qulub sabbit qulubana 'ala diniek" 
ya tuhan yang membolak balikkan hati,teguhkanlahhati-hati kami kepada agamaMU..
hati ? ape itu hati ? ana tak pandai nak beri takrifan formal..tapi bagi ana..hati ialah segumpal darah yg Allah kurnia amat komplekss..pelbagai cabang yang ada dalam hati,.nak dihurai ianya teramat bnyak,,tapi yg sudah kite sedar..segala yang kite lakukan semuanya bergantung pada hati..niat ?pada hati kan? perubahan? dari hati kan ? sayang ? kasih ? benci? dendam ? ahsan ? su ? semuanya datang dari hati kan ? maha hebatNYA Allah mencipta segumpal darah tu..ya'ni hati...alhamdulillah..semai,bajai,serapkan hati dengan segala perkara KERANANYA ! buat lah ape pun...lillahita'ala.."kite ingat Allah waktu senang,Allah ingat kite mase susah"..:D ustazah kesayangan ana berikan ini..amat menguatkan hati ana utk terus dapatkan cinta Allah waimma ana rasekan ana tak layak peroleh cinta Allah..
Ustazah Rahmah :')
sayang itu tak boleh dipaksa..tak boleh dipinta..ianya hadir dengan sendirinya..masyaAllah..ana sangat menyayangi ustazah rahmah..kate2 dia..senyuman dia..semangat dia.amat mengharukan hati ana..sangat2..smpaikan mnitis air mata bila ana ingat balik kata2 dia..ana sayang ustazah ! 
mula2 ana kenal ustazah kecik molek ni...ana ok je dengan dia..bckap biase..dan tak ade ape yg ana rase..ustazah seorang yang amat serius,susah utk senyum( bg ana la..sbb jarng ana nmpak ustazah senyum.) yela..kite tak kenal,msti judge dari luaran kan? tak kenal maka tak ? tak cinta..:) bile dah kenal baru ana tau bagaimana ustazah rahmah ni..:D harap ustazah tak bace entri ni..malu sye ustazah...permulaannye..ustazah jadi warden..saye agak tak senang dengan rule yg telah ustazah tetapkan..jiwa remaja kan ustazah,mudah mmberontak,tpi mcm yg ustazah kate.hati remaja perlu dididik dengan lembut kan..:) jadi..time awal2 mmg ana tak berape sgt ngan ustazah,tapi suke tgok ustazah.penampilan ustazah..tak pernah menarik,,bukan tak menarik sbb tak cntik..sbb ustazah suke mengenakan pakaian yg tak melampau,warna yg tak cerah,dan sentiasa dgn jubah..yg ana mksudkan 'tak menarik' kat sini adalah..tak menarik perhatian ! subhanallah ~ ustazah sgt sempurna dimata ana..misal kate ana seorang lelaki.yg macam ustazah la ana nak ! :D ustazah amat menjaga percakapan,berani menegak yg mungkar secara direct! uhibbu style liki..(bahase campur bha,,ngee~ ^,^)  walaupun ustazah tau,ade yg mencaci,ade yg mengata..ustazah biarkan ! yg ustazah damba adalah bonus dari Allah ! ana tau itu..:) ustazah yg terbaik..walaupun time awal2 ana tak berapa suka ustazah,tapi..ana benci bila org "mengata" ustazah.."nganying(perli)" ustazah..ana tak minat utk dengar..! sbb segala yg ustazah tegur adalah untuk kebaikan..alhamdulillah~ moga ustazah sentiasa berada di bawah naungan Allah s.w.t amin3 !
inilah dia ustazah ana !

usrah bersama ustazah tersayang
buat pertama kalinya ada usrah dengan ustazah..waktu tu lah baru ana kenal..siapa dia ustazahh Rahmah ..:) sblum tu..syukran lillah ya ustazahhhh ~ sbb latih kump nasyid kami..:D atas jasa ustazah juga..kami berjaya jadi juara walaupun hakikatnya Allah yg menetapkan penentuan..tetapi ianya juga dtg dari ikhtiar..:D sayang ustazah ! ustazah sering tazkirah kami tentang cinta ! terasa jugak ape yg ustazah kate..sbb ana pun jahil bab cinta ni..:) insyaAllah..penghijrahan akan ana lakukan..doakan ana ye ! antara kate2 ustazah yang boleh jatuhkan air mata ana yang dah sememangnya murah ni..(tapi bukan utk lelaki..tapi untuk DIA) :')
"jaga hubungan dengan Allah,jaga hubugan dengan manusia"
jaga lah hatimu,jagalah maruahmu..kerana dirimu begitu berharga,.."
"bnyak manapun dosa kita..mintalah syurga yg paling teratas,mintak je! Allah maha mmberi..Allah tak kejam"
"ini doa sahabat nabi kepada Allah: ya Allah,jika masuknya Aku ke syurgaMU telah mengurangkan kuasaMU,kau masukkan lah aku ke nerakaMU" 
masyaAllah..ana menangis dengar semua yg ustazah ckp.tapi,cover la..(malu mo nanges dpan ustaza) huhu ~ ustazah pandai mantiq.pandai kasyaf..smpai ana jadi takut nak tenung muka ustazah.tapi nak tenung gak! mate ana takkan tatap mende lain kalau ustazah ckp walaupun kdg2 terpandang tmpat lain..hehe..dari mata turun ke hati..hehe~ tgok ustazah tenang..pkir ustazah..tenang.. 
"i feel so bless when i think of you" ehhehe ~
mmg ana tak sabar untuk bersama dgn ustazah pade perjumpaan usrah yang seterusnya..ana juga naqibah,alhamdulillah,Allah beri ana kekuatan mengendalikan anak2 buah ana dengan baik...:)anak2 naqibah ana,, (aini,baitil,piqa,afiqahhuda,zuriati,syifa,izati,nisa,una,ayu) ana sayang mereka ! terima kaseh diatas respon yg mmberangsangkan walaupun pjumpaan kedua kite agak lewat dan mengantuk..hehe:D aturan Allah semua indah..ana bahagia dengan hidup ana yg Allah kurniakan..ana sering melupakan perkra2 yg remeh..ade rahmat sebalik ujian ni pujuklah hati sendiri..bahagia yg akan dikecapi..hati oh hati..jangan kau rosak yaaa~
ana amat suka berkongsi..dan ribuan,jutaan,billionan terima kasih,jazakallah,jazakillah thankyou,arigato sbb sudi bace entri ana ni..:) ana suke bercerita ttg org yg ana sayang ! sbb itu bisa menaikkan semangat ana utk terus jalani kehidupan dengan desahan nafas yg msih Allah beri..dlam melayari bahtera hamba yg masih berlayar ni..:) insyaAllah..moga perkongsian ni bawa manfaat utk kite semua..ana peroleh pahala antum2 jua peroleh pahala insyaAllah~ :) 
pstt ~ Allah taqdir ana pnye fassi simposium ustazah rahmah !
mengetuai bacaan doa sbelum mkan..^_^
snap dari ustaz akmal sani ~ ikrar pemimpin :D

*//ana harap ustazah tak bace la entri ni..malu ana ..ngee~ 
apepun..ana sayang ustazah smpai syurga ! :)
created by: wahidatul Aqmar

1 comment:

  1. ya Allah. .indah ya ukhti. .
    ana dpt rasekan btape kurangnye ana. .kurangnye ilmu ana. .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...