Rajin baca la , drop coment yau !


About Me

My photo
Wahidatul Akmar Ahmad Kamal . Pendosa yang tidak pernah alpa untuk memohon Cinta DIA . Moga Allah Redha Jalanku . Moga Allah Paut Hatiku . Moga Allah Sudi Dekat Denganku . Walaupun aku Pendosa , namun aku yakin , harapanku selalu ada :) Allah , Iringi setiap derap langkahku . Moga Ianya Penuh Redha ^^

Thursday, July 12, 2012

selesai syafawi a.k.a ujian lisan STAM


HABIS DAH SYAFAWI ! T,T

Tepat jam 8.55 pagi aku melangkah keluar dari kelas stam yang sejuk bedi tergedik-gedik tu dengan pelbagai perasaan . lega pun ade , menyesal pun ade ,sedih ade gak .alittle bit la. sbb Syafawi ni semua tiga subjek. Al-quran .arrum luqman sajdah smua past .hadith lancar kot . mai tang mutholaah .tunggang langgang la aku baca. Gasak la baris ape pun .janji faham maksud. .Eh boleh ke macam tu korang ? hehe .tapi serius. kalau aku salah , aku perbetul la baris dia even tak yakin sangat betui ka idak baris tu . ngee ! -,-

takpela wahida , at least Alquran ngan hadith kau oke . ^^. tau dak sebab ape aku rase nyesal ? even korang kata 'tak guna menyesal ' pun ,aku nak cakap gak aku nyesal sebab apa. :D
Bermula bila aku melangkah masuk dalam kelas stam. hati aku tak putus kot doa. " ya Allah bagi la lidah aku fasih menjawab soalan,kepadamu aku berserah hafalanku ini " takut kut .takut macam nak kawen .hehehehe .takdela aku memain je :p


memang tangan aku sejuk pucat lesi dan lesung. ngaaa ! bila amek pisau toreh pon rase tak kua darah .* wahida tipu je kot ! wakaka :p


"Assalamualaikum" rase cam tak melangkah tapi actly kaki aku bergerak je. Terpandang la dua orang pengawas peperiksaan tu. Deme jawab la salam aku. tak dang deme mintak i/c ,aku dah sua siap2. excited la kekonon .padahal jantung aku berdegup macam orang masuk marathon lagi .huiii ~ first time raso eahhhh .. kalau exam biase ,debaran tu xdela sangat.sbb pakai tetulis je.kalau habis idea sgt dah boleh je tibai tulis yang mana saki baki kan. yang ni Ujian Lisan . makkk Aieee ~ kalau tak tahu nak gasak ape. ha bisu la kat situ .
"MasyaAllah , enti min planet zuhal ? "
aku tergelak. buat lawak la pengawas ni . alamat aku je kut . dia kata aku makhluk asing ? hai laaa ~ aku buat2 gelak jela. memaniskan roman wajah walaupun dia tak nmpak kan. Nampak dua bijik mata aku je .tak kisah la.janji aku kasi respon . :D


Oke , begin with surah Al fatihah . soalan pertama surah arrum. kedua surah luqman.ketiga surah sajdah. =,= Alhamdulillah la kan . sekat sikit sbb tak ingat depan .yela .. nervous tahap petala kelapan kot rase eaaa ~ bila nervous susah sikit nak kaber suare kasi tak bergetar. huhu !

Hadith pulak , pengawas sorang lagi tebukkan . ada sepuluh hadith kena hafal , yang kena soal tiga je. hm , alhamdulillah.dia baca aku sambung ,dia baca aku potong ,dia baca aku selit . beres dah la ^^
Mutholaah pulak yang buat aku rase nak nanges T,T huu ~
first baca teks je .ok la.aku faham cerita dia pasal apabila seseorang tu mencuri ape yang akan jadi dan puak arab diperintahkan untuk cari harta selama satu hari satu malam and ila akhir lah .hee ~ baca oke la.mai bg soklan .soklan rawak pulak tu . xtahu tang mana jawapan nyo ~ wahai ustaz .dimanakah jawapannya ?nak aje keluar dari mulut aku.tpi tak terkeluor .maklumla kalau kua bahase melayu mau tak kena potong markah ? fully arabic oke ? tu yang cam seronok . sape yang rerasa nak check in stam tahun depan , praktis arab awal2 nah tahun ni ? hehe :)
lepas tu hiwar .


"aina taskunu Al an ?"

"askunu fi selangor ustaz"

"fi selangor ?"

Aku angguk . takde la jawab dah ,angguk je. suara aku mahal. haha . *wahida , ni exam lisan oke. mmg kena pakai suara .bukan exam isyarat . huhu ~

" hal ent syahidt attiliviziyyun ? "


Ah sudah ! aku dah bleh agak soalan dia pasal tb , bukan tak reti nak jawab . tak reti nak create ayat dia. aku arab pun oke la .nak kata cemerlang sangat dak la. sekadar dengar orang ckap arab boleh faham . nak balas tak tahu .hehe .

"syahidtu" sambil angguk aku jwab.

"aiwah , ma faedah wa musawah fi tiliviziyyun ?"

erkk ! faedah . guane nak create ayat ni wahida ! think wahida ! xboleh .kondem tengah jalan ! otak aku tidak berfungsi dengan betul . gasak la wahida !

" alma'lumaaaatt ~ " aku jawab sepatah je . haru la kau wahida . tu la belajar tinggi2 tak reti jwab . huhu

" ma ma'lumat ? "

" ma'lumat fi akhbar " taram pi la . . sambil istighfar dalam hati. mintak Allah tolong aku.serius tak terluah dan terfikir apa2 waktu ini . sedih kot ~

" akhbar ? akhbar sohih wa khoto' ? "

-,- aku cam terdiam jap .setahu aku la kan.dalam berita smua berita tipu .haha ! sape suruh jawab akhbar . kan dah ternganga !

" sohih wa khoto' ! "

" ma akhbar khoto' ? "

adedehhh ~ ape lagi yang aku nak jawab. jangan korang kate ' jawab la berita pasal politik , pasal rasuah and bla bla bla ~ 'sbb apa ? sbb waktu tu mmg otak aku dah bleh jalan dgn elok . ya Allah .

" qissoh 'an . . . . err . . 'an ~~~~~ " sampai ke sudah 'an aku tu tak terjawab . hailoh .hailoh . masak la kau wahida .tiba-tiba ustaz sorang gi selit .

"hal syahidt allkurrah qadam ? "

haha ! soalan dia .cepumas .cepumas la bagi aku , sbb aku kan perempuan~ ade ke dia tnya pasal bola ?

" syahidtu" cakap je tengok , tapi hakikatnya aku nak tambah markah aku je .hehe !

" ouuhh , kam sa'ah ? " dia tnya pukul berapa , aku jawab ape tau ?

"assa'ah ! " lakalaka sungguh la ~ *wahida ! dia tnya kau pukul berapa la .

"kam sa'ah ? "

"fil lail ~ " aku mane tahu bola main pukul bape.aku tibai la kate malam .oke gak tu .bola mmg main malam an ? :D

"assa'ah au sa'atain ?"

aku cam terfikir jap.bola mmg main dua jam ea ? kantoi la aku tipu deme . huhu ~

"assa'ah faqot ! " yela , konon jawapan aku ni cam aku takdela minat bola sgt .tu tengok sejam je. hehe .

"aiwah , syukran ! "

ha lepas pada tu aku kua . cot cet cot cet la mulut aku bercerita kat saem aku yang sedang menanti . apepun wahida . tawakkal la. dah lepas pun. tak guna sedih ~ doakan aku punya result tu bagus nah ^^

begitulah kesudahannya aku punya syafawi.aku kena prepairing untuk trial pulak bulan lapan nanti. hafal siap-siap :) doakan kejayaan aku korang ^^ * eh jap .sekarang kena guna bahasa formal .hee :p

* first and formest , syukran baca entri ana yang guna bahasa tangkap muat ni. aseefah kalau ada salah ke ape ke .taw ? taw ? taw ? :)

* kedua , tolong doakan ana punya syafawi dan seterusnya exam trial and STAM ana nnti ^^

* ana suka kongsi dgn orang2 cerita ana :) jadi kalau ada yang tidak menyenangkan ana minta maaf :)

*entri ana pendek je kali ni .insyaAllah nanti ade masa .ana akan posting lagi .^^

Sekian ~ salam ukhuwah ^^

1 comment:

  1. Salam ukhkuwwah ...
    Semoga ukhti berjaya dapat mumtaz ...
    Insya-Allah .. Moga Allah permudahkan segalanya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...